Transmisión de SARS- CoV-2 por aerosois: evidencia científica


O Ministerio de Ciencia e Innovación encargou un informe sobre vías de transmisión do SARS- CoV-2 a investigadores españois de recoñecido prestixio que conclúe que existe unha evidencia significativa sobre a transmisión da infección por SARS- CoV-2 por vía de aerosois. Os autores do informe (Antonio Alcamí, Margarita do Val, Miguel Hernán, Pello Latassa, José Luis Jiménez, Xavier Querol, Ana Robustillo, Gloria Sánchez e Alfonso Valencia) propoñen actividades en exteriores e ventilar ou filtrar para reducir a transmisión por aerosois, medidas que se engaden ás xa aceptadas do uso de máscaras, hixiene, distanciamento, traballo a distancia, e evitar eventos con alta densidade de persoas, especialmente en interiores.

O informe analiza a posición da Organización Mundial da Saúde (OMS) e de diferentes estudos sobre as vías de transmisión, resume a evidencia a favor e en contra do contaxio por aerosois, e conclúe que hai un apoio substancial da comunidade científica á posibilidade de que sexa a forma de transmisión dominante e a que sexa a forma máis habitual de contaxio en eventos de  súper-propagación.

O documento resalta a importancia de explicar á poboación o papel que xoga a transmisión polo aire, a través de aerosois expulsados por persoas infectadas. Neste sentido, explica que cando respiramos, falamos, gritamos,  tosemos e esbirramos emitimos abundantes partículas: gotículas e aerosois. As  gotículas infectan por impacto nos ollos, fosas nasais ou boca, e caen ao chan ata a 1-2 metros da persoa que as emite. Os aerosois infectan por inhalación e viaxan máis de 1-2 metros antes de caer ao chan. O informe aconsella actividades en exteriores e  ventilar para reducir a transmisión por aerosois.

Por último e de gran importancia para as empresas o informe detalla as medidas que poden resultar eficaces para reducir o risco, como as máscaras, a hixiene, manter a distancia, realizar actividades en exteriores, a ventilación e filtración en espazos interiores, evitar eventos con alta densidade de persoas, ou as recomendacións específicas para o transporte público en cidades e de longo percorrido.